INFOLINIA: 17 7170 800

Infrastruktura

1. INFORMACJE OGÓLNE
a) nazwa lotniska Rzeszów-Jasionka [EPRZ]
b) położenie lotniska (kierunek i odległość od miasta) BRG 010° GEO, 7,8 km (4,2 NM)
c) współrzędne geograficzne punktu odniesienia lotniska określone w światowym systemie geodezyjnym 1984 - WGS 84 (lokalizacja i współrzędne ARP) 50°06’35,85”N 022°01’08, 40”E 1 na osi drogi startowej w odległości 1249 m na wschód od THR 09
d) wzniesienie lotniska/undulacja geoidy 211,2 m / 35,0 m1)
e) Deklinacja magnetyczna i jej roczna poprawka: 7°E (2021) + 8’ E
f) wzniesienie progów dróg startowych (RWY THR) wraz z undulacją geoidy oraz znaczących wysoko i nisko położonych punktów wzdłuż dróg startowych, najwyższe wzniesienie w strefie przyziemienia na drodze startowej z podejściem precyzyjnym:1) Progi dróg startowych:
RWY 09 – 209,7 m / 34,9 m
RWY 27 – 204,0 m / 34,9 m
  • najwyższy punkt strefy przyziemienia (TDZ): 210,3 m
g) temperatura odniesienia lotniska 26,6°C (średnia z najwyższych temperatur dziennych najgorętszego miesiąca w roku)
h) nazwa Zarządzającego Lotniskiem, adres, numery telefonów, pod którymi można kontaktować się 24 godziny na dobę: Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka 
im. Rodziny Ulmów Sp. z o.o.

Prezes Zarządu
36-002 Jasionka 942
07:00 – 15:00
Tel.: +48 17 852-00-81
+48 17 717-86-11
Faks: +48 17 8520709  

Dyżurny Operacyjny Portu 
5:00-24:00
Tel.: +48 17 7178680
Faks: +48 17 8505412  

Dyspozytor LSR-G
24H
Tel.: +48 17 71 78 611

 

3.2. DANE LOTNISKA I INFORMACJE Z TYM  ZWIĄZANE
a) kod referencyjny lotniska 4D
b) drogi startowe - oznaczenie, kierunek geograficzny, kategoria  podejścia, długość, szerokość, położenie przesuniętego progu, pochylenie, typ nawierzchni, istnienie strefy wolnej od przeszkód (OFZ) dla drogi startowej z podejściem precyzyjnym: RWY 09-27 :   1)
  • Azymut geograficzny – 091°09’40’’/ 271°11’44’’
  • RWY 09 – NPA
  • RWY 27 – PA CAT II
  • długość – 3200 m
  • szerokość – 45 m
  • pochylenie – prawostronne 1%
  • typ nawierzchni – sztuczna (z betonu asfaltowego) 
  • istnieje strefa wolna od przeszkód (OFZ) 
Pas drogi startowej/RWY 09-27;   2)
  • długość - 3320 m
  • szerokość – 300 m
  • nawierzchnia trawiasta 
  • strefa bezpieczeństwa końca drogi startowej (RESA) na obu końcach długości 240 m  i szerokości 90 m – nawierzchnia trawiasta
c) drogi kołowania (TWY) – szerokość i typ nawierzchni

TWY A – 26 m, nawierzchnia sztuczna z betonu cementowego
TWY B – 30 m, nawierzchnia sztuczna z betonu cementowego
TWY C1, H, R1, R2, R3 – 23 m, nawierzchnia sztuczna z betonu cementowego
TWY C2 – 29 m, nawierzchnia sztuczna z betonu cementowego
TWY D1, D2 – 23 m, nawierzchnia sztuczna z betonu cementowego
TWY G – 10,5 m, nawierzchnia sztuczna z betonu asfaltowego
TWY Z – 7,5 m, nawierzchnia sztuczna z betonu asfaltowego

d) płyty postojowe – typ nawierzchni
  • PPS 1 - z betonu cementowego
  • PPS 2 - z betonu cementowego
  • PPS 3 - z betonu cementowego
e) zabezpieczenie wydłużonego startu (CWY):
  • RWY 27 - 400 m x 300 m, nawierzchnia trawiasta
  • RWY 09 -   60 m x 300 m, nawierzchnia trawiasta
f) pomoce wizualne do procedur podejścia, typ świateł podejścia, wzrokowe systemy wskazania ścieżki podejścia, oznakowanie i światła dróg startowych, dróg kołowania, płyt postojowych, inne pomoce wizualne prowadzenia i kontroli na drogach kołowania (w tym: miejsca oczekiwania przed drogą startową, pośrednie miejsca oczekiwania, poprzeczki zatrzymania) oraz na płytach postojowych, lokalizacja i typ świetlnego systemu prowadzenia i dokowania, dostępność systemów zasilania rezerwowego: RWY 09:
  • światła podejścia precyzyjnego KAT I, typu ALPA-ATA uzupełnione światłami błyskowymi dużej intensywności,
  • zagłębione światła progu,
  • światła krawędziowe RWY dużej intensywności
  • światła zagłębione osi RWY dużej intensywności
  • światła zagłębione końca RWY dużej intensywności
  • wskaźnik ścieżki podejścia precyzyjnego typu PAPI,
  • podświetlane pionowe znaki nakazu i informacyjne
  • podświetlany wskaźnik kierunku wiatru.
RWY 27:
  • światła podejścia precyzyjnego KAT II, typu ALPA-ATA uzupełnione światłami błyskowymi dużej intensywności
  • światła poprzeczek bocznych (czerwonych) podejścia precyzyjnego KAT II typu ALPA-ATA, dużej intensywności
  • zagłębione światła progu, dużej intensywności
  • zagłębione światła strefy przyziemienia dużej intensywności
  • światła krawędziowe RWY, dużej intensywności
  • zagłębione światła osi RWY dużej intensywności
  • zagłębione światła końca RWY
  • wskaźnik ścieżki precyzyjnego podejścia typu PAPI 3°
  • podświetlane pionowe znaki nakazu i informacyjne
  • podświetlany wskaźnik kierunku wiatru

światła krawędziowe TWY:

  • na wszystkich TWY’s za wyjątkiem TWY Z i TWY G

światła osi TWY

  • na wszystkich TWY’s za wyjątkiem TWY Z i TWY G

poprzeczki zatrzymania

  • na A, C1, D1, G, Z

Światła nawigacyjne oraz podświetlane pionowe znaki nakazu i informacyjne sterowane są z TWR.

g) Radiowe pomoce nawigacyjne i lądowania:

DVOR/DME
110.600 MHz
50°06’31.0’’N
022°08’02.5’’E

DME
CH40X
50°06’30.9’’N
022°02’28.9’’ E

ILS GP
335.000 MHz
50°06’30.9’’N
022°08’28.9’’E

ILS LOC (7°E/Mar 21) CAT. II
110.300 MHz
50°06’37.0’’N
021°59’43.9’’E

     
h) położenie i oznakowanie standardowych dróg kołowania / tras kołowania, oznakowanie
poziome dróg kołowania:
oznakowanie osi, oznakowanie miejsca oczekiwania przed drogą startową, oznakowanie pośredniego miejsca oczekiwania, oznakowanie krawędziowe.2
i) współrzędne geograficzne każdego z progów drogi startowej

THR 09: 50°06’36,67”N     022°00’05,53”E
THR 27: 50°06'34.54''N     022°02'46.17''E

     
j) współrzędne geograficzne każdego stanowiska postojowego statku powietrznego

stanowiska postojowe -  współrzędne:

PŁYTA PPS 3

1          50°06’51,55”N     022°01’40,42”E
2          50°06’51,59”N     022°01’37,43”E
3          50°06’51,64”N     022°01’34,44”E
4          50°06’51,45”N     022°01’31,11”E
5          50°06’51,23”N     022°01’27,58”E
7          50°06’43,55”N     022°01’43,39”E
15        50°06’51,78”N     022°01’24,00”E

PŁYTA PPS2 

21          50°06’46,25”N     022°00’29,12”E
22          50°06’46,15”N     022°00’32,05”E
23          50°06’46,11”N     022°00’35,70”E
24          50°06’45,69”N     022°00’39,59”E
25          50°06’45,66”N     022°00’41,63”E
GA         50°06’45,63”N     022°00’43,67”E

k) typ / rodzaj nawierzchni oraz siła nacisku przy użyciu metody obliczeń nawierzchni  ACN/PCN:

RWY 09/27 beton asfaltowy/ PCN 54/F/B/W/T
TWY D1, D2 beton asfaltowy /PCN 54/F/B/W/T
TWY A, B, C1, C2, H, R1, R2, R3 beton cementowy /PCN 72/R/B/W/T
PPS 3 (stanowiska 1-2) beton/PCN 67/R/B/W/T
PPS 3 (stanowiska 3-5) beton/PCN 78/R/A/W/T
PPS 3 (stanowisko 15) beton/PCN 72/R/B/W/T
PPS 1 beton cementowy/PCN 82/R/B/W/T
PPS 2 beton/PCN 85/R/B/W/T
PPS3 (płyta do odladzania) beton, PCN 78 R/A/W/T

     

 

l) RWY: TORA [m] TODA [m] ASDA [m] LDA [m]
RWY 09 3200 3260 3200 3200
RWY 27 3200 3260 3200 3192
         

 

m) ratownictwo i ochrona p. poż.  Zapewniany poziom ochrony wyrażony jako kategoria służb ratownictwa i przeciwpożarowych, powinien być określony w stosunku do najdłuższego statku powietrznego normalnie / zwykle użytkującego lotnisko oraz typu i ilości czynnika gaśniczego zwykle dostępnego na lotnisku.

KATEGORIA VII
Możliwe jest podniesienie kategorii ochrony pożarowej do kategorii  VIII po uzgodnieniu z Zarządzającym lotniskiem z 24 godz. wyprzedzeniem (Zezwolenie Prezesa ULC  nr ULC-LPL-IPL-5021-EPRZ/7/07 z dnia 20 września 2007 r.)

Liczba lotniskowych ciężkich samochodów gaśniczych: 5

Ilość środka gaśniczego (woda) – 50600 litrów

Ilość środka pianotwórczego – 3800 litrów + 200% zapasu

Ilość proszku gaśniczego – 750kg +200% zapasu

1) źródło danych: Operat Pomiarowy – Lotnisko Rzeszów-Jasionka i Dokumentacja Rejestracyjna Lotniska Rzeszów- Jasionka 
2) źródło danych: Dokumentacja Powykonawcza Modernizacji RWY, TWY i PPS

 
 
G
M
T
 
  Detect languageAfrikaansAlbanianArabicArmenianAzerbaijaniBasqueBelarusianBengaliBosnianBulgarianCatalanCebuanoChichewaChinese (Simplified)Chinese (Traditional)CroatianCzechDanishDutchEnglishEsperantoEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGeorgianGermanGreekGujaratiHaitian CreoleHausaHebrewHindiHmongHungarianIcelandicIgboIndonesianIrishItalianJapaneseJavaneseKannadaKazakhKhmerKoreanLaoLatinLatvianLithuanianMacedonianMalagasyMalayMalayalamMalteseMaoriMarathiMongolianMyanmar (Burmese)NepaliNorwegianPersianPolishPortuguesePunjabiRomanianRussianSerbianSesothoSinhalaSlovakSlovenianSomaliSpanishSundaneseSwahiliSwedishTajikTamilTeluguThaiTurkishUkrainianUrduUzbekVietnameseWelshYiddishYorubaZulu
 
AfrikaansAlbanianArabicArmenianAzerbaijaniBasqueBelarusianBengaliBosnianBulgarianCatalanCebuanoChichewaChinese (Simplified)Chinese (Traditional)CroatianCzechDanishDutchEnglishEsperantoEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGeorgianGermanGreekGujaratiHaitian CreoleHausaHebrewHindiHmongHungarianIcelandicIgboIndonesianIrishItalianJapaneseJavaneseKannadaKazakhKhmerKoreanLaoLatinLatvianLithuanianMacedonianMalagasyMalayMalayalamMalteseMaoriMarathiMongolianMyanmar (Burmese)NepaliNorwegianPersianPolishPortuguesePunjabiRomanianRussianSerbianSesothoSinhalaSlovakSlovenianSomaliSpanishSundaneseSwahiliSwedishTajikTamilTeluguThaiTurkishUkrainianUrduUzbekVietnameseWelshYiddishYorubaZulu  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Text-to-speech function is limited to 100 characters
 
W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.

Zgadzam się